Διευκρινήσεις

  1. Η ομάδα επιθυμεί να αναδείξει την ανάγκη συμμετοχής των μαθητών σε μια διαδικασία διαλόγου για την Παιδεία. Προφανώς, οι μαθητές όπως και εμείς παρόλο που ερευνήσαμε και διαβάσαμε αρκετά πράγματα, δεν είμαστε σε θέση να αναλύσουμε όλα τα θέματα, κυρίως τεχνικά θέματα σε όλη τους την έκταση. Οι προτάσεις αυτές μόνο σαν σκέψεις κάποιων μαθητών που κατατίθενται προς συζήτηση μπορούν να λογισθούν και τίποτα παραπάνω.
  2. Δεν υποκαθιστούμε επομένως την συμμετοχή των θεσμικών φορέων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών όπως λέμε και άλλων, ούτε και εκπροσωπούμε τη μαθητική κοινότητα. Ίσα ίσα, διακηρύττουμε την προτεραιότητα που πρέπει να δώσει ο Διάλογος σε αυτές τις ομάδες.
  3. Ο λεπτομερειακός χαρακτήρας πολλών προτάσεων προέκυψε μέσα από την διαρκή επεξεργασία τους και το πλούσιο υλικό που βρήκαμε από το καλοκαίρι του 2014, οπότε και ξεκίνησε όλο αυτό. Σε ένα διάλογο, εμείς δεν καταθέτουμε κάθε πρόταση στη λεπτομέρειά της, δεν μπορούμε άλλωστε να ανταποκριθούμε στο απαιτητό επίπεδο (π.χ. η ιδέα της αύξησης της σχολικής ώρας και η επίδραση στα ωράρια των εκπαιδευτικών). Εμείς επικεντρωνόμαστε σε βασικές κατευθύνσεις. Πολλές λεπτομέρειες (π.χ. τα βιβλία ή οι ώρες διδασκαλίας) έχουν καθαρά ενδεικτικό χαρακτήρα.
  4. Μετά από παρατηρήσεις που έγιναν και περαιτέρω διαβούλευση για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο, αποφασίστηκε να αφαιρεθεί η διάταξη περί κατάργησης, η πρόταση αφορά τη μελέτη αξιοποίησης πολλών θετικών καινοτομιών του στα ΑΕΙ γενικότερα.
  5. Στην κατηγορία «Επικοινωνία & Συμμετοχή» αναφέρονται τα ονόματα των μελών της ομάδας. Τα κείμενα είναι αποκλειστικά δημιουργία της ομάδας, δίχως εμπλοκή κανενός άλλου στη συγγραφή τους.
  6. Η αναφορά σε διεθνείς συμβάσεις δεν θα μπορούσε προφανώς να είναι εξαντλητική, η μη αναφορά σε μερικές δεν συνεπάγεται την αντίθεσή μας σε αυτές. Γενικά οι αναφορές μας δεν είναι εξαντλητικές λόγω και των παραπάνω, οπότε η παράλειψη κάποιου στοιχείου δεν συνεπάγεται κάποια συγκεκριμένη αντιμετώπισή του από μέρος μας.
  7. Η πρόταση που καταθέτουμε είναι σε πολλά σημεία δαπανηρή και απαιτεί μια οικονομκή επένδυση από το κράτος. Τα οικονομικά οφέλη όμως μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα είναι πολλαπλάσια σύμφωνα με σχετική έρευνα.
  8. Η θέση μας για τα ΤΕΙ είναι πως πρέπει να αναβαθμιστούν στην κατεύθυνση των ΑΕΙ και αφήνεται το ενδεχόμενο κάποιες δομές να υποστηρίξουν τις Επαγγελματικές Σχολές. Οι ενέργειες που έγιναν τελευταία είναι σε σωστή κατεύθυνση.
Advertisements

One thought on “Διευκρινήσεις

  1. Μπράβο σας!
    Από τις σπάνιες φορές που κάποιοι που συμμετέχουν σε δημόσιο διάλογο για την παιδεία (ή για οποιοδήποτε θέμα) στην Ελλάδα διατυπώνουν τις απόψεις τους και τις θέτουν σε ανοικτό διάλογο. Ιδιαίτερα μάλιστα νέοι. Σας το λέει αυτό κάποιος που έχει οργανώσει (ή έχει συμμετάσχει) σε πολλούς τέτοιους εθνικούς διαλόγους τα τελευταία 30 χρόνια). Πάντα με περιορισμένα αποτελέσματα.
    Εξαιρετικό και το site (και αισθητικά και από πλευράς δομής).
    Σας εύχομαι καλή επιτυχία. Δυστυχώς, δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα εκτιμηθεί η προσπάθειά σας στον βαθμό που της αξίζει.
    Ι. Πανάρετος
    ΥΓ. Η συμφωνία ή ή διαφωνία μου με τις θέσεις που διατυπώνεται είναι ήσσονος σημασίας.
    http://stat-athens.aueb.gr/~jpan/jpangr.html

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s