Το ζήτημα των μονόωρων μαθημάτων

Ένα από τα ζητήματα που ανακύπτουν από την αύξηση της διδακτικής ώρας κατά ένα τέταρτο είναι αναμφισβήτητα η αύξηση των μαθημάτων που διδάσκονται μία φορά τη βδομάδα. Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί διασφαλίζοντας τόσο την 60λεπτη διδακτική ώρα όσο και διατηρώντας όλα τα σημαντικά μαθησιακά αντικείμενα που οφείλουν τα παιδιά να διδάσκονται. Είναι καταρχήν σημαντικό να υπάρξει ουσιαστική μείωση της ύλης των μαθημάτων, αλλαγή των μεθόδων διδασκαλίας και περιορισμός των εξετάσεων, ενέργειες δηλαδή που αυτόματα αυξάνουν τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο. Σε αυτό το πλαίσιο της πρότασης, κάποια επιπλέον μέτρα διευθέτησης θα μπορούσαν να είναι τα εξής:

• Ένταξη του συνόλου των μαθημάτων Αισθητικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής και Ευέλικτης Ζώνης σε ξεχωριστή ζώνη που να συνδέεται με το Ολοήμερο Πρόγραμμα των σχολείων, απελευθερώνοντας έτσι ώρες του ημερήσιου προγράμματος. Αυτό προϋποθέτει ένα μέρος του ολοήμερου προγράμματος να γίνει υποχρεωτικό (πχ μέχρι τις 14:30 για Δημοτικό και 15:00 για Γυμνάσιο & Λύκειο). Θα απαιτηθεί μεταβατικό πρόγραμμα ούτως ώστε όλα τα σχολεία να μπορούν να υποστηρίξουν το ελάχιστο επιπλέον ωράριο.
• Ένταξη της «Μυθολογίας» και των Θρησκευτικών Γυμνασίου στην Ευέλικτη Ζώνη
• Ενοποιημένη διδασκαλία Γεωγραφίας και Φυσικών Επιστημών σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Το ζήτημα των μονόωρων μαθημάτων

  1. Η ενοποιημένη διδασκαλία φυσικών επιστημών και γεωγραφίας δεν έχει επιστημονική βάση. Η Γεωλογία είναι φυσική επιστήμη. Η Γεωγραφία στο εξωτερικό είναι ανθρωπογεωγραφία κυρίως και είναι μαζί με την ιστορία. Σχεδόν παντού. Τέτοιες ενοποιήσεις είναι για συντεχνιακό βόλεμα των Φυσικών, και απαξιώνουν την Γεωλογία και την Γεωγραφία καθώς θεωρούν ότι δεν πρέπει να το έχεις σπουδάσει για να το διδάξεις. Ούτε μια ώρα.
    Πρέπει να υπάρχουν παιδαγωγικά επιχειρήματα και στατιστικά που να στηρίζουν αυτές τις προτάσεις. Το «έτσι βολεύει μερικούς καθηγητές» δεν είναι θεμιτό επιχείρημα. Αυτοί που έχουν συμφέρον θα το δεχτούν. Οι υπόλοιποι πως θα πιστούμε;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε