Οργάνωση Σχολικού Τμήματος & Μονάδας

Επίπεδο Σχολικού Τμήματος

Τα σχολικά τμήματα αποτελούνται από (μέγιστα όρια) 18 άτομα στην πρωτοβάθμια βαθμίδα και από 22 άτομα στις υπόλοιπες βαθμίδες, καθώς και από 1 υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Κάθε τμήμα διαθέτει 2-3 μαθητές/επιμελητές που εναλλάσσονται ανά τακτά διαστήματα (συνιστάται ανά βδομάδα). Κάθε τμήμα καταλαμβάνει συγκεκριμένη αίθουσα την οποία διαχειρίζεται υπό την επίβλεψη του υπεύθυνου καθηγητή. Ενθαρρύνεται η δημιουργία τμημάτων «ανά μάθημα/αντικείμενο». ιδίως στο Λύκειο, καθώς διευκολύνει το σύστημα των πολλαπλών κατευθύνσεων. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, οι μαθητές συμμετέχουν στον θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων. Τα μαθητικά όργανα είναι κατά σειρά προτεραιότητας η Γενική Συνέλευση του τμήματος και το Πενταμελές Συμβούλιο του τμήματος, το οποίο εκλέγεται τον πρώτο μήνα του σχολικού έτους.

Επίπεδο Σχολικής Μονάδας

Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, οι μαθητές συμμετέχουν στον θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων ανά σχολείο. Τα μαθητικά όργανα είναι κατά σειρά προτεραιότητας η Γενική Συνέλευση και το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο του σχολείου, το οποίο εκλέγεται κατά τον δεύτερο μήνα του σχολικού έτους. Κάθε σχολική μονάδα διαθέτει σχολικούς φύλακες και έναν ειδικό ψυχολόγο/κοινωνικό λειτουργό που βρίσκεται σε συμβουλευτική επαφή με τους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Απαραίτητη προϋπόθεση η κατοχή πτυχίου Παιδαγωγικών ή ανάλογη επιμόρφωση. Το υπόλοιπο προσωπικό είναι αρμοδιότητα της Διεύθυνσης του σχολείου, της Διεύθυνσης Παιδείας και του Δήμου. Σε κάθε σχολική μονάδα δραστηριοποιείται ο «Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Πολιτών». Ο θεσμός ανοίγεται στην κοινωνία και κάθε ενδιαφερόμενος, ενεργός πολίτης μπορεί να παρακολουθεί και να συμμετέχει στις τοπικές εκπαιδευτικές διαδικασίες. Ο Σύλλογος διαθέτει γραφείο στη σχολική μονάδα και υποβοηθά την διδακτική διαδικασία.

Τέλος, θεσμοθετείται επίσημα η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση καλείται να συντάσσει φάκελο στο τέλος κάθε χρονιάς, όπου θα αναφέρεται το έργο και η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών, οι επιμορφώσεις που έγιναν, διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις, οι υλικοτεχνικές υποδομές που αξιοποιήθηκαν ή δεν αξιοποιήθηκαν κλπ. Στην διαδικασία καλούνται να συμμετέχουν και οι μαθητές, γονείς αλλά και σχολικός σύμβουλος από την Διεύθυνση Παιδείας (π.χ. με αποστολή και συμπλήρωση ερωτηματολογίων). Ο φάκελος αυτός χρησιμοποιείται για τον προγραμματισμό και την προσαρμογή του εκπαιδευτικού έργου μέσα στη σχολική μονάδα. Το ΙΠΕΕ θα εκδώσει πρότυπα τέτοια έγγραφα που θα αναγράφουν τους δείκτες αξιολόγησης. Με βάση αυτά τα κριτήρια, θα διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους και αξιολογήσεις σε σχολεία, ούτως ώστε να κατευθύνει καλύτερα την έρευνά του σε τοπικό και εθνικό επίπεδο και να τηρεί στατιστικά αρχεία (διαμορφωτική – formative αξιολόγηση).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s