Δόμηση Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης

1. Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία: Ανάλυση των παθογενειών, διαμόρφωση της νέας φιλοσοφίας, των αρχών και των βασικών κατευθύνσεων του εκπαιδευτικού συστήματος από τις 3 επιτροπές (σχολικές δομές, υποχρεωτική εκπαίδευση, φιλοσοφία αναλυτικών προγραμμάτων, χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, σύνδεση με την έρευνα, αποκέντρωση διοίκησης, φιλοσοφία αξιολόγησης κλπ), διάχυση του διαλόγου με δημιουργία υποεπιτροπών και στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς (πλειοψηφικά) / γονείς / μαθητές / ειδικούς, δημόσιες εκδηλώσεις, πλατφόρμες προτάσεων, εγκύκλιοι σε σχολεία για συμμετοχή

2. Επιτροπή Αναλυτικών Προγραμμάτων: Με βάση τις κατευθύνσεις του διαλόγου, διαμόρφωση νέων Προγραμμάτων Σπουδών, διδακτικών μεθόδων και οδηγιών για τα σχολικά εγχειρίδια και το διδακτικό υλικό, τα διδασκόμενα μαθήματα, διαμόρφωση μεθόδων αξιολόγησης, αξιοποίησης των ΤΠΕ, σχέσεις εκπαιδευτικών με μαθητές κλπ (πρότυπο Κύπρου). Να εξεταστεί η δημιουργία επιτροπής ειδικά για το ζήτημα της αξιολόγησης και της πρόσβασης στα ΑΕΙ.
3. Επιτροπή Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης: Με βάση τις κατευθύνσεις του διαλόγου και των αναλυτικών προγραμμάτων, διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών των Παιδαγωγικών Σχολών, διαδικασίας και κριτηρίων διορισμού, διαδικασίας επιμορφώσεων και μετεκπαίδευσης, εργασιακά ζητήματα εκπαιδευτικών
4. Επιτροπή Ανώτατης Εκπαίδευσης & Έρευνας: Με βάση τις κατευθύνσεις του διαλόγου, διαμόρφωση των αντίστοιχων ζητημάτων με συμμετοχή των καθηγητικών οργάνων και των φοιτητικών συλλόγων

Η πρότασή μας βασίζεται στο ότι μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, για να είναι επιτυχής, θα πρέπει να κινητοποιεί το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία θα δώσει μέσα σε διάστημα 4 μηνών ένα ή περισσότερα πορίσματα για μια ευρεία γκάμα ζητημάτων, ενώ η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών θα είναι αρκετά περιορισμένη στην καλύτερη των περιπτώσεων και με τις όποιες διορθωτικές κινήσεις. Επίσης, τα πορίσματα αυτά θα είναι οπωσδήποτε σημαντικότατα, παρά ταύτα γενικού τύπου προτάσεις και αρχές μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, στην καλύτερη πάλι των περιπτώσεων.

Προτείνουμε, σε αντιδιαστολή με τις διαδικασίες των προηγούμενων ετών, την δόμηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης από τα κάτω, με βάση τα συναινετικά πορίσματα αυτού του διαλόγου. Οι 3 επιπλέον επιτροπές που προτείνουμε παραπάνω (και όσες επιτροπές απαιτηθούν στην πορεία) θα αποτελούνται από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, εκπροσώπων των μαθητών και γονέων, συνοδεία ειδικών και με την εποπτεία του ΙΕΠ, που θα εξειδικεύσουν ουσιαστικά τις γενικές αρχές των πορισμάτων αυτών και θα διαμορφώσουν συγκεκριμένες πολιτικές. Η ευρεία συμμετοχή και διαβούλευση είναι ο μόνος τρόπος να αποκλειστούν προσχηματικές διαδικασίες αλλά και να πιεστεί η πολιτική ηγεσία για την υιοθέτηση των προτάσεων.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s