Μαθήματα Γυμνασίου

Το ωρολόγιο πρόγραμμα στελεχώνεται από τα βασικά μαθήματα, με ορισμένα να ενοποιούνται. Συγκεκριμένα, η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα ενοποιείται με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, καθώς προωθείται το μοντέλο της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από δόκιμες μεταφράσεις, με παράλληλη ελαχιστοποίηση της διδασκαλίας του τυπικού της μέρους. Ακόμη, στην Α’ Τάξη επιχειρείται μια ομαλότερη εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες με ενοποιημένο αντικείμενο που εισάγει τον μαθητή στη λογική της επιστημονικής μεθόδου και του πειραματισμού. Αντικείμενα όπως η Οικιακή Οικονομία, η Πολιτική Αγωγή, ο Πολιτισμός, ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός κ.α. εντάσσονται στην Ευέλικτη Ζώνη. Στα Θρησκευτικά εντάσσονται ενότητες Ηθικής & Φιλοσοφίας, Παράδοσης, Ιστορίας των Θρησκειών και Θρησκειολογίας.

Α Τάξη: 

  • Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία
  • Μαθηματικά
  • Αρχές Φυσικών Επιστημών
  • Γεωγραφία
  • Πληροφορική & Τεχνολογίες
  • Αγγλικά
  • 2η Ξένη Γλώσσα [Γερμανικά ή Γαλλικά]
  • Ιστορία
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία
  • Θρησκευτικά
  • Αγωγή του Πολίτη [Ευέλικτη Ζώνη]
  • Αισθητική Αγωγή [Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά]

Β Τάξη:

  • Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία
  • Μαθηματικά
  • Βιολογία
  • Γεωγραφία
  • Χημεία
  • Φυσική
  • Πληροφορική & Τεχνολογίες
  • Αγγλικά
  • 2η Ξένη Γλώσσα [Γερμανικά ή Γαλλικά]
  • Ιστορία
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία
  • Θρησκευτικά
  • Αγωγή του Πολίτη [Ευέλικτη Ζώνη]
  • Αισθητική Αγωγή [Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά]

Γ Τάξη:

  • Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία
  • Μαθηματικά
  • Βιολογία
  • Γεωγραφία
  • Χημεία
  • Φυσική
  • Πληροφορική & Τεχνολογίες
  • Αγγλικά
  • 2η Ξένη Γλώσσα [Γερμανικά ή Γαλλικά]
  • Ιστορία
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία
  • Θρησκευτικά
  • Αγωγή του Πολίτη [Ευέλικτη Ζώνη]
  • Αισθητική Αγωγή [Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά]

3 σκέψεις σχετικά με το “Μαθήματα Γυμνασίου

  1. Αναγκάζομαι να σχολιάσω εδώ ξανά αυτό το κομμάτι που αφορά το πρόγραμμα του γυμνασίου, γιατί το σχόλιό μου στην πλατφόρμα του διαλόγου χάθηκε μετά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Ο προβληματισμός μου βρίσκεται στις Φυσικές Επιστήμες. Αντιλαμβάνομαι ότι είναι μια λεπτομέρεια που δεν παίζει βασικό ρόλο στην πρότασή σας, αν και τελευταία ήρθαν στην αντίληψή μου δεδομένα που μπορεί να σχετίζονται με την προώθησή της πρότασής σας.
    Αυτό που προτείνετε, να είναι μόνο η Φυσική δίωρη και όλες οι άλλες Φυσικές επιστήμες μονόωρες στο γυμνάσιο έρχεται σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο. Σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπου έχουν διακριτά μαθήματα Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο (Lower Secondary περίπου επίπεδα 7-9), συνήθως τα μαθήματα των Φυσικών επιστημών είναι ίσα ή συνήθως η Βιολογία είναι περισσότερη σε αυτές τις τάξεις. Είπα σχεδόν όλες διότι τα στοιχεία υπάρχουν από την Unesco και το δίκτυο Ευριδίκη και οι μόνες χωρες που κάνουν αυτό που προτείνετε, δηλαδή περισσότερη Φυσική είναι οι εξής:
    -Γουινέα
    -Καζακστάν
    -Κιργυστάν
    -Λιθουανία
    -Μογγολία
    -Σαιντ Κιττς και Νεβις
    -ίσως Σλοβενία
    -και Ελλάδα τα τελευταία 3 χρόνια μόνο.
    Δεν προσπαθώ να δημιουργήσω εντυπώσεις, διαλέγοντας χώρες και ονόματα. Αυτές βρήκα από τα στοιχεία της UNESCO (http://www.ibe.unesco.org/countries/WDE/WorldDataE.htm) και το δίκτυο Ευριδίκη.
    Επαναλαμβάνω όλες οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου, (όχι 10-20, αλλά όλες οι υπόλοιπες) κάνουν ισότιμα φυσικές επιστήμες στο Γυμνάσιο ή κάνουν περισσότερο Βιολογία. Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι όλες οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου δεν σκέφονται φυσικά συντεχνιακά, αλλά αναγνωρίζουν την χρησιμότητα και την σπουδαιότητα των άλλων αντικειμένων στην ανάπτυξη των μαθητών σε εκείνες τις ηλικίες. Και ιδιαίτερα δίνουν πιο πολύ βάση στη Βιολογία διότι την συνδέουν , με την περιβαλλοντική παιδεία, με αφετηρίες που αποκτούν τα παιδιά για τα την θέση τους σε σχέση με το περιβάλλον, τους άλλους ζωντανούς οργανισμούς και τους συνανθρώπους τους, σε σχέση με το αναπτυσσσόμενο σώμα τους και τις στάσεις που θα χρειαστεί να διαμορφώσουν απέναντι σε όλα αυτά. Στην Ελλάδα, από την άλλη πλευρά είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό ότι ο κυριότερος λόγος για να μελετήσει κάποιος Βιολογία είναι ότι …….. είναι ζωντανός που περιβάλλεται από άλλους ζωντανούς οργανισμούς με τους οποίους είναι όμοιος σε πολύ μεγάλο βαθμό.
    Αντιλαμβάνομαι ότι εκφράσσατε αυθόρμητα μια αντίληψη που σας εδραιώθηκε από το πρόσφατο πέρασμά σας από το ελληνικό σχολείο το οποίο δεν είναι αντιπροσωπευτικό αυτού που συμβαίνει παγκοσμίως. Στην Ελλάδα η Βιολογία διδάσκεται κυρίως από Φυσικούς και η ύλη στο σχολείο είναι στρεβλή και καθορίζεται από Χημικούς. Είναι λογικό που σας πέρασαν στην συνείδηση την υποτίμηση του μαθήματος με καθαρά συντεχνιακό εργασιακό όφελος. Το περιεχόμενο των μαθημάτων στην Ελλάδα δεν είναι το ίδιο με αυτό που υπάρχει στις άλλες χώρες. Σε κάποια μαθήματα είναι υπερβολικό στην Ελλάδα και σε κάποια μαθήματα είναι μη αντιπροσωπευτικό του επιστημονικού αντικειμένου. Βλέπω ότι δεν έχετε βρει σε ποιά μαθήματα. Υποθέτω ότι σας πέρασαν την άποψη, ότι η Βιολογία είναι πολλή στην Ελλάδα. Τα στοιχεία όμως δείχνουν το ανάποδο. Μην παρασύρεστε από προκαταλήψεις. Είπατε ότι μελετήσατε ξένα συστήματα. Από τα παραπάνω φαίνεται ότι δεν μελετήσατε επαρκώς αυτή την λεπτομέρεια. Τα πράγματα είναι ανάποδα. Σας ενθαρρύνω να μελετήσετε όλα τα συστήματα του κόσμου, και όχι 3-4 χώρες που βολεύουν κάποιους από εμάς.
    Επίσης υποθέτω ότι επειδή είστε κυρίως φοιτητές του πολυτεχνείου, είναι λογικό να δείχνετε μια προτίμηση προς την Φυσική.
    Δεν λέω να κάνουμε ότι κάνουν οι άλλες χώρες. Λέω να το λάβουμε υπόψιν και να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματά του, όπως και τα αποτελέσματα αυτού που γίνεται στην Ελλάδα.
    Ελπίζω να αντιληφθείτε αυτή την λεπτομέρεια, δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο στην πρότασή σας. Εκτιμώ ότι κληρονομήσατε μια υπάρχουσα στρέβλωση της ελληνικής παιδείας και στην δική σας πρόταση, θεωρώντας την σαν κάτι φυσιολογικό. Αυτό είναι το πρόβλημα με τις προκαταλήψεις. Είναι κομμάτι της αντίληψής μας οπότε δεν μπορούμε να τις εντοπίσουμε. Χρειάζονται συγκεκριμένα παιδαγωγικά δεδομένα και στατιστικά, που είτε καταρρίπτουν είτε στηρίζουν τις προτάσεις σας. Προς το παρόν δεν νομίζω ότι τα έχετε.
    Και από ότι αντιλαμβάνομαι αυτό συμβαίνει και με άλλα μαθήματα, έτυχε απλώς να ξέρω κάτι παραπάνω για τις φυσικές επιστήμες και για αυτό σας απασχόλησα μόνο για το συγκεκριμένο.
    Παροτρύνω ξανά να μελετήσετε τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο!

    Μου αρέσει!

Αφήστε απάντηση στον/στην Vasilis Georgiadis Ακύρωση απάντησης