Φιλοσοφία Μαθητικής Αξιολόγησης

Η αξιολόγηση αφορά τόσο τους μαθητές όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό και πραγματοποιείται κατά πρώτο και κύριο βαθμό στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Βασικός στόχος της αξιολόγησης του µαθητή είναι η ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο εντοπισµός των µαθησιακών ελλείψεων, µε σκοπό τη βελτίωση της προσφερόµενης σχολικής εκπαίδευσης και τελικά την πρόοδο του µαθητή. Γι’ αυτό εισάγεται εντατικά το μοντέλο της περιγραφικής αξιολόγησης με παράλληλη κατάργηση της βαθμολογίας τουλάχιστον μέχρι και το Γυμνάσιο. Έτσι κατανοούνται από τους µαθητές και τους γονείς όχι µόνο οι αδυναµίες και οι ελλείψεις του µαθητή, αλλά ακόµη και σηµαντικές πτυχές της σχολικής προσπάθειας, της συμμετοχής και της δραστηριότητάς του. Με αυτή τη µορφή έκφρασης του αποτελέσµατος της αξιολόγησης ελαχιστοποιείται ή και εξαλείφεται η πίεση για βαθµοθηρία και στείρα αποµνηµόνευση, καθώς και ο υπέρµετρος ανταγωνισµός που δηµιουργείται ανάµεσα στους µαθητές. Πολύ περισσότερο όµως, µέσα από την περιγραφική αξιολόγηση, στο επίκεντρο της αξιολογικής διαδικασίας βρίσκεται η ατοµική πορεία µάθησης του µαθητή, από την οποία αναδεικνύονται αφενός τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες και οι προσωπικές ιδιαιτερότητές του και αφετέρου επισηµαίνεται η επίδραση των παραγόντων που εµπλέκονται στην οργάνωση και την υλοποίηση των διαδικασιών µάθησης. Τέλος, επισημαίνεται πως η σχολική αξιολόγηση δεν αποκλείει κανένα παιδί από την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s