Δομές Ειδικής Εκπαίδευσης

Πειραματικά Σχολεία: Τα πειραματικά σχολεία στην εξέλιξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, μέσω της έρευνας και της εφαρμογής προτεινόμενων μεθόδων και συστημάτων ή καινοτόμων πρακτικών. Από τα πειραματικά σχολεία θα ξεκινήσει πιλοτικά και η εφαρμογή του προτεινόμενου συστήματος εκπαίδευσης. Η εγγραφή στα πειραματικά σχολεία γίνεται με την υποβολή αντίστοιχης αίτησης και μετά από κλήρωση (για την Α’ Τάξη μόνο). Δεν επιλέγονται οι εισαγωγικές εξετάσεις, αφού στόχευσή μας δεν είναι η δημιουργία σχολείων «αριστούχων» αλλά ο ασφαλής εκπαιδευτικός πειραματισμός πάνω στα δεδομένα του μέσου δημόσιου ελληνικού σχολείου. Η δομή των Πρότυπων Σχολείων αριστείας καταργείται.

Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης: Προσπάθεια συστηματικότερης ένταξης των μεταναστών που διαμένουν στη χώρα μας στα γενικά σχολεία. Όπου κρίνεται απαραίτητο, το πρόγραμμα «Ενισχυτική Διδασκαλία» (Τομέας Δ) θα συμπεριλαμβάνει μαθήματα εκμάθησης Ελληνικής και μητρικής γλώσσας και γενικότερα προγράμματα πολιτισμού και κοινωνικής ένταξης. Έτσι κι αλλιώς, ο χαρακτήρας της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης παρέχεται ενισχυμένα μέσα από τα νέα προγράμματα σπουδών. Σε περιοχές όπου κρίνεται αναγκαίο θα δρομολογείται η σύσταση «Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης» με την ανάλογη προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. Η δράση αυτή να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την οργάνωση «Συμμαχία για την Εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς».

Σχολεία Ειδικής Αγωγής: Επιδιώκουμε την σταδιακή κατάργησή τους, τουλάχιστον στην πλειονότητά τους. Οι αντίστοιχες υποστηρικτικές δομές και υποδομές θα πρέπει να εντάσσονται στα γενικά σχολεία. Στόχος είναι η δημιουργία ανθρώπινων σχολείων, με κατάλληλες υποδομές και προσβασιμότητα όπου θα φοιτά ο κάθε μαθητής και θα υποστηρίζεται από εξατομικευμένα προγράμματα. Ειδικά σχολεία θα συστήνονται όπου είναι απαραίτητο με προσαρμοσμένο στο κανονικό σχολείο πρόγραμμα. Σημειώνεται πως η Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΟΗΕ έκρινε πως η ισότιμη συνεκπαίδευση συνιστά δικαίωμα και όχι προνόμιο. Η δράση αυτή να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την οργάνωση «Συμμαχία για την Εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς» στη βάση των αρχών της συμπερίληψης.

Δημόσια Ερευνητικά Κέντρα: Τα ερευνητικά κέντρα (π.χ. ΕΚΕΦΕ, Ακαδημία Αθηνών, Εθνικό Αστεροσκοπείο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Ίδρυμα Αθηνά, δημόσια Ινστιτούτα, δομές των ΑΕΙ) υπάγονται σε ενιαία δομή, η οποία θα διαχειριστεί και θα κατανείμει αποτελεσματικά τους κοινοτικούς και εθνικούς πόρους και θα θέτει τις προτεραιότητες στην εθνική πολιτική για την έρευνα. Τα ερευνητικά κέντρα θα βρίσκονται σε οργανική σύνδεση με όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, την κοινωνία και τους θεσμούς συμβάλλοντας επιστημονικά και γνωμοδοτικά σε ευρύτερες πολιτικές, μειώνοντας την ανάγκη εξωτερικών αναθέσεων. Επίσης, ερευνητικά θα δρουν παράλληλα με τα Πανεπιστήμια, υποστηρίζοντας τα τμήματα και τις σπουδές ιδίως σε επίπεδο μεταπτυχιακού και διδακτορικού, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από επιχειρηματικά συμφέροντα. Να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της έρευνας στον τομέα των Ανθρωπιστικών Σπουδών που έχει συγκριτικά παραμεληθεί.

Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Ενσωμάτωση καινοτόμων λειτουργιών του στα Πανεπιστήμια. Για παράδειγμα μπορούν να προωθηθούν η εξ’ αποστάσεως πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η απλοποίηση της διοικητικής δομής, η ίδρυση εργαστηρίων εκπαιδευτικού υλικού και μεθοδολογίας, η ίδρυση μονάδων εσωτερικής αξιολόγησης και άλλες καινοτομίες που εφαρμόζονται στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s